Internet – pytania i odpowiedzi
Jakie prędkości łączy można zamówić w usłudze?
Dostępne są prędkość w zakresie od 15 Mbs do 1000 Mbs
Czy podane prędkości są gwarantowane?
Nie są to gwarantowane przepustowości. Jest to maksymalna dopuszczalna przepustowość łącza.
W jakich godzinach limity prędkości są wyłączane?
Limity są wyłączane w godzinach od 23.00 do 9.00.
Ile adresów można otrzymać w ramach usługi?
Każdy klient otrzymuje od nas jeden publiczny adres IP. Adres może być wykorzystany do zaadresowania rutera za pomocą którego internet zostanie podzielony na większą ilość urządzeń. Dopuszczalny jest podział internetu w obrębie jednego gospodarstwa domowego.
Jakie urządzenia są potrzebne żeby uruchomić dostęp do internetu?
Wymagane jest posiadanie bezprzewodowej karty sieciowej lub urządzenia access point. W przypadku gdy access point nie posiada wbudowanej anteny lub odległość od nadajnika jest znaczna montowane są anteny zewnętrzne o dużym odzysku. Antena jest zawsze konieczna w przypadku kart sieciowych bezprzewodowych.
W jakim paśmie działają nadajniki?
Stosujemy nadawanie w paśmie 2.4GHz i 5GHz.
Czy instalację urządzeń i wykonanie niezbędnego okablowania można przeprowadzić samodzielnie?
Można. Zalecamy jednak skorzystanie z usług naszych instalatorów którzy wykonają całość przyłącza, skonfigurują urządzenia i uruchomią usługę.
Co w przypadku gdy któreś z zainstalowanych urządzeń ulegnie awarii?
W przypadku podejrzenia awarii należy zgłosić się z urządzeniem do serwisu. Zostanie sprawdzone na miejscu. Jeśli na urządzenie jest ważna gwarancja zostanie ono zareklamowane zgodnie z przyjętymi warunkami gwarancji, a na czas reklamacji klient otrzymuje urządzenie zastępcze. W przypadku usterki która nie jest możliwa do usunięcia urządzenie zostanie wymienione na nowe. Po okresie gwarancyjnym naprawa najczęściej jest nieopłacalna (lub niemożliwa do przeprowadzenia) i w takim przypadku należy zakupić nowe urządzenie.
Ile kosztuje przyjazd serwisanta?
W przypadku usuwania problemów za które ponosi odpowiedzialność nasza firma za przyjazd serwisanta i usunięcie usterki nie ponosi się żadnych kosztów. W przypadku gdy problemy z funkcjonowaniem internetu związane są z niewłaściwym działaniem użytkownika (samodzielne przekonfigurowywanie urządzeń, resetowanie ustawień, obecność wirusów na komputerach, dokonywanie przeróbek w instalacji na własną rękę itp.) za przyjazd i usługę serwisową pobierane są opłaty zgodnie z obowiązującym cennikiem.
Mam dobrą lokalizację domu i chciałbym żeby uruchomić u mnie nadajnik. Co powinienem zrobić i na co mogę liczyć dodatkowo?
Należy się z nami skontaktować. Przyjedziemy i sprawdzimy czy lokalizacja jest atrakcyjna. Dodatkowe korzyści wynikające z możliwości uruchomienia nadajnika w danym gospodarstwie domowym są negocjowane indywidualnie i są związane m.in. z dużym obniżeniem ceny abonamentu, przydziałem dodatkowych adresów publicznych, przydziałem wyższej przepustowości itp.